[COMMENT character_skills]
This skill menu serves various purposes:
1. A single form to display all skills
2. Gives extra skills to starting players
3. Lets veteran players drop skills
[DEFNAME character_skills]
StartingCap 3000
[ITEMDEF i_skills_deed]
ID=i_deed
NAME=Skills Deed
ON=@Create
   COLOR=0a8
   ATTR=attr_identified
ON=@DClick
   SRC.SDIALOG d_character_skills
   RETURN 1
[DIALOG d_character_skills]
50,50
//dialogclose d_character_skills
PAGE 0
resizepic    0     0 2620 425  535
gumppictiled 5     5  415 524 2604 
gumppictiled 5     5  415  24 2624
gumppictiled 5    35  415  50 2624
gumppictiled 5    90  210 440 2624
gumppictiled 220  90  200 440 2624
IF !(<TAG0.Preferred.MenuStyle>==1)
   checkertrans 5     5  415 525
ENDIF
dtext   15   7  025 <SRC.NAME> <SRC.TITLE>
dtext  300   7  025 Level: <EVAL <SRC.TAG0.Level>>
dtext   15  35 1152 Current skill total: <FVAL <SRC.SkillTotal>>
dtext   15  50 1152 Maximum single skill: <SRC.TAG0.IndividualCap>
dtext  225  35 1152 Skill cap level: <SRC.TAG0.SkillCap>
dtext  225  50 1152 Starting cap: <FVAL <DEF.StartingCap>>
dtext   85  65  025 Skill:
dtext  300  65  025 Skill:
PAGE 1
dtext   35  90 1152 <SRC.ALCHEMY> Alchemy
button  15  90 2117 2118 1 0 100
dtext   35 105 1152 <SRC.ANATOMY> Anatomy
button  15 105 2117 2118 1 0 101
dtext   35 120 1152 <SRC.ANIMALLORE> Animal Lore
button  15 120 2117 2118 1 0 102
dtext   35 135 1152 <SRC.ARCHERY> Archery
button  15 135 2117 2118 1 0 131
dtext   35 150 1152 <SRC.ARMSLORE> Arms Lore
button  15 150 2117 2118 1 0 104
dtext   35 165 1152 <SRC.BEGGING> Begging
button  15 165 2117 2118 1 0 106
dtext   35 180 1152 <SRC.BLACKSMITHING> Blacksmithing
button  15 180 2117 2118 1 0 107
dtext   35 195 1152 <SRC.BOWCRAFT> Bowcraft
button  15 195 2117 2118 1 0 108
dtext   35 210 1152 <SRC.BUSHIDO> Bushido
button  15 210 2117 2118 1 0 152
dtext   35 225 1152 <SRC.CAMPING> Camping
button  15 225 2117 2118 1 0 110
dtext   35 240 1152 <SRC.CARPENTRY> Carpentry
button  15 240 2117 2118 1 0 111
dtext   35 255 1152 <SRC.CARTOGRAPHY> Cartography
button  15 255 2117 2118 1 0 112
dtext   35 270 1152 <SRC.CHIVALRY> Chivalry
button  15 270 2117 2118 1 0 151
dtext   35 285 1152 <SRC.COOKING> Cooking
button  15 285 2117 2118 1 0 113
dtext   35 300 1152 <SRC.DETECTINGHIDDEN> Detect Hidden
button  15 300 2117 2118 1 0 114
dtext   35 315 1152 <SRC.ENTICEMENT> Enticement/Discordance
button  15 315 2117 2118 1 0 115
dtext   35 330 1152 <SRC.EVALUATINGINTEL> Evaluating Intelligence
button  15 330 2117 2118 1 0 116
dtext   35 345 1152 <SRC.FENCING> Fencing
button  15 345 2117 2118 1 0 142
dtext   35 360 1152 <SRC.FISHING> Fishing
button  15 360 2117 2118 1 0 118
dtext   35 375 1152 <SRC.FOCUS> Focus
button  15 375 2117 2118 1 0 150
dtext   35 390 1152 <SRC.FORENSICS> Forensics
button  15 390 2117 2118 1 0 119
dtext   35 405 1152 <SRC.HEALING> Healing
button  15 405 2117 2118 1 0 117
dtext   35 420 1152 <SRC.HERDING> Herding
button  15 420 2117 2118 1 0 120
dtext   35 435 1152 <SRC.HIDING> Hiding
button  15 435 2117 2118 1 0 121
dtext   35 450 1152 <SRC.IMBUING> Imbuing
button  15 450 2117 2118 1 0 156
dtext   35 465 1152 <SRC.INSCRIPTION> Inscription
button  15 465 2117 2118 1 0 123
dtext   35 480 1152 <SRC.ITEMID> Item Identification
button  15 480 2117 2118 1 0 103
dtext   35 495 1152 <SRC.LOCKPICKING> Lockpicking
button  15 495 2117 2118 1 0 124
dtext   35 510 1152 <SRC.LUMBERJACKING> Lumberjacking
button  15 510 2117 2118 1 0 144
dtext  250  90 1152 <SRC.MACEFIGHTING> Macefighting
button 230  90 2117 2118 1 0 141
dtext  250 105 1152 <SRC.MAGERY> Magery
button 230 105 2117 2118 1 0 125
dtext  250 120 1152 <SRC.MAGICRESISTANCE> Magic Resistance
button 230 120 2117 2118 1 0 126
dtext  250 135 1152 <SRC.MEDITATION> Meditation
button 230 135 2117 2118 1 0 146
dtext  250 150 1152 <SRC.MINING> Mining
button 230 150 2117 2118 1 0 145
dtext  250 165 1152 <SRC.MUSICIANSHIP> Musicianship
button 230 165 2117 2118 1 0 129
dtext  250 180 1152 <SRC.MYSTICISM> Mysticism
button 230 180 2117 2118 1 0 155
dtext  250 195 1152 <SRC.NECROMANCY> Necromancy
button 230 195 2117 2118 1 0 149
dtext  250 210 1152 <SRC.NINJITSU> Ninjitsu
button 230 210 2117 2118 1 0 153
dtext  250 225 1152 <SRC.PARRYING> Parrying
button 230 225 2117 2118 1 0 105
dtext  250 240 1152 <SRC.PEACEMAKING> Peacemaking
button 230 240 2117 2118 1 0 109
dtext  250 255 1152 <SRC.POISONING> Poisoning
button 230 255 2117 2118 1 0 130
dtext  250 270 1152 <SRC.PROVOCATION> Provocation
button 230 270 2117 2118 1 0 122
dtext  250 285 1152 <SRC.REMOVETRAP> Remove Trap
button 230 285 2117 2118 1 0 148
dtext  250 300 1152 <SRC.SNOOPING> Snooping
button 230 300 2117 2118 1 0 128
dtext  250 315 1152 <SRC.STEALING> Stealing
button 230 315 2117 2118 1 0 133
dtext  250 330 1152 <SRC.STEALTH> Stealth
button 230 330 2117 2118 1 0 147
dtext  250 345 1152 <SRC.SPELLWEAVING> Spellweaving
button 230 345 2117 2118 1 0 154
dtext  250 360 1152 <SRC.SPIRITSPEAK> Spirit Speak
button 230 360 2117 2118 1 0 132
dtext  250 375 1152 <SRC.SWORDSMANSHIP> Swordsmanship
button 230 375 2117 2118 1 0 140
dtext  250 390 1152 <SRC.TACTICS> Tactics
button 230 390 2117 2118 1 0 127
dtext  250 405 1152 <SRC.TAILORING> Tailoring
button 230 405 2117 2118 1 0 134
dtext  250 420 1152 <SRC.TAMING> Taming
button 230 420 2117 2118 1 0 135
dtext  250 435 1152 <SRC.TASTEID> Taste ID
button 230 435 2117 2118 1 0 136
dtext  250 450 1152 <SRC.THROWING> Throwing
button 230 450 2117 2118 1 0 157
dtext  250 465 1152 <SRC.TINKERING> Tinkering
button 230 465 2117 2118 1 0 137
dtext  250 480 1152 <SRC.TRACKING> Tracking
button 230 480 2117 2118 1 0 138
dtext  250 495 1152 <SRC.VETERINARY> Veterinary
button 230 495 2117 2118 1 0 139
dtext  250 510 1152 <SRC.WRESTLING> Wrestling
button 230 510 2117 2118 1 0 143
PAGE 2
resizepic     20 100 2620 290 135
gumppictiled  25 105 280 120 2604
gumppictiled  25 105 280  22 2624 //top section
gumppictiled  25 133 120  72 2624 //middle left section
gumppictiled 150 133 155  72 2624 //middle right section
gumppictiled  25 210 280  20 2624 //bottom section
IF !(<TAG0.Preferred.MenuStyle>==1)
   checkertrans 25 105 280 120
ENDIF
dtext   30 105  025 Drop <SRC.CTAG.TmpSkillName> Skill:
dtext  258 105  025 Exit:
button 287 106 2708 2709 1 0 200 //Exit without saving
button 287 210 2714 2715 1 0 201 //Save changes
button  32 140  250  251 1 2 210
dtext   52 138 2010 1% Change
button 124 140  252  253 1 2 213
button  32 159  250  251 1 2 211
dtext   52 159 2010 5% Change
button 124 159  252  253 1 2 214
button  32 178  250  251 1 2 212
dtext   52 180 2010 10% Change
button 124 178  252  253 1 2 215
dtext  30 209 2010 Drop Amount: <FVAL <SRC.CTAG.TmpDropTotal>>
dtext 202 209  025 Save Changes:
[DIALOG d_character_skills BUTTON]
ONBUTTON=0
   SRC.CTAG.TmpSkillNumber=
   SRC.CTAG.TmpSkillName=
   SRC.CTAG.TmpSkillKey=
   IF (<SRC.STR>==20)
      SRC.DIALOG d_big_profile
   ENDIF
ONBUTTON=100 157
   SRC.CTAG.TmpSkillNumber=<EVAL <ARGN1> - 100>
   SRC.CTAG.TmpSkillName=<SERV.SKILL.<SRC.CTAG.TmpSkillNumber>.NAME>
   SRC.CTAG.TmpSkillKey=<SERV.SKILL.<SRC.CTAG.TmpSkillNumber>.KEY>
   IF (<SRC.SkillTotal> < <DEF.StartingCap>)
      IF (<SRC.<SRC.CTAG.TmpSkillKey>> > 400)
         SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 You already have enough <SRC.CTAG.TmpSkillName> skills, choose a different skill to raise.
         SRC.SDIALOG d_character_skills
      ELSE
         TRY SRC.<SRC.CTAG.TmpSkillKey> = <EVAL <SRC.<SRC.CTAG.TmpSkillKey>> + 10.0>
         IF (<SRC.SkillTotal> < <DEF.StartingCap>)
            SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Choose another skill to raise.
            SRC.SDIALOG d_character_skills
         ENDIF
      ENDIF
   ELSE
      SRC.SDIALOG d_character_skills,2,<SRC.CTAG.TmpSkillNumber>
      RETURN 1
   ENDIF
SRC.SDIALOG d_character_skills
ONBUTTON=200
SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 No changes made.
SRC.SDIALOG d_character_skills
ONBUTTON=201
SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Changes saved.
TRY SRC.<SRC.CTAG.TmpSkillKey>=<EVAL <SRC.<SRC.CTAG.TmpSkillKey>> - <SRC.CTAG0.TmpDropTotal>>
SRC.SDIALOG d_character_skills
ONBUTTON=210 212
IF (<ARGN1>==210)
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal += 10
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Drop by 1.0.
ELSEIF (<ARGN1>==211)
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal += 50
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Drop by 5.0.
ELSE
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal += 100
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Drop by 10.0.
ENDIF
SRC.SDIALOG d_character_skills,2
ONBUTTON=213 215
IF (<ARGN1>==213)
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal -= 10
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Raise by 1.0.
ELSEIF (<ARGN1>==214)
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal -= 50
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Raise by 5.0.
ELSE
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal -= 100
   SRC.SYSMESSAGE @color_text,,1 Raise by 10.0.
ENDIF
IF (<SRC.CTAG0.TmpDropTotal> < 0)
   SRC.CTAG0.TmpDropTotal=0
ENDIF
SRC.SDIALOG d_character_skills,2