Thread Rating:
		
			
				- 0 Votes - 0 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
 
 
	
		
			| 
					Fishing Pole
				 | 
		
			| Author | Message | 
		
	
	
		
	
		| Banana Split  Apprentice
 
  
 Posts: 2
 Likes Given: 0
 Likes Received: 0 in 0 posts
 Joined: Jul 2022
 Reputation: 0
 
 
 
 ![]() 
 | 
			| RE: Fishing Pole 
 
				Hello, guys! I need your help, please tell me: why this script doesn't work?  
Code:
 id=0dbfNAME=Magic Fishing pole
 BUYVALUE=100000
 SELLVALUE=6
 MORE={50 60}
 color=06fd
 WEIGHT=2
 morey=0
 morez=0
 //morey - Увиличение шанса на дроп
 //morez - + к фишингу
 
 ONTRIGGER=DCLICK
 IF (<SRC.WEIGHT>) > (<SRC.STR>*40)
 SRC.SYSMESSAGE You have too many items in your backpack!
 RETURN 1
 ENDIF
 if (<src.flags>&0800000) || (<src.flags>&08)
 src.message You can't use this in hide!
 return 1
 endif
 if (<timer>==0)||(<timer>==1)||(<timer>==2)
 src.message You are too quick
 return 1
 endif
 
 ONTRIGGER=PICKUP_GROUND
 if (<src.skilltotal»20000) && (<attr>&04)
 attr=0
 endif
 
 ONTRIGGER=TARGON_ITEM
 return 1
 
 ONTRIGGER=TARGON_GROUND
 IF (<SRC.ACTION>!=-1)
 SRC.SYSMESSAGE You must wait to perform another action
 RETURN 1
 ENDIF
 
 timer=1
 
 ONTRIGGER=timer
 CONT.SAY ACTION <CONT.ACTION>
 IF ((<CONT.ACTION>=18) || (<CONT.ACTION>=-1))
 CONT.SAY Action <CONT.ACTION>
 IF !((<CONT.REGION.FLAGS>&02000)||(<CONT.REGION.FLAGS>&04000))
 CONT.SYSMESSAGE Regions good
 IF (<CONT.REGION.FLAGS>&040)
 
 CONT.SAY Начали: fishing <CONT.FISHING> и morey <morey>
 
 IF (rand(15)==1)
 cont.damage={5 15}
 DORAND 3
 cont.say Вы поранились о крючек, надо насаживать наживку, а не палец.
 cont.say Из-за сильной качки на море, вы больно ударились головой.
 cont.say Когда вытаскивали рыбу, то она укусила вас.
 ENDDO
 endif
 
 morey=0
 if (<cont.findlayer(20).baseid>==06065) //Elven Cloak
 morey=<morey>+5
 endif
 if (<cont.findlayer(7).baseid>==0622b) //Gauntlets of Weapon Skill
 morey=<morey>+10
 endif
 if (<cont.findlayer(6).baseid>==07d1e) //Optical Mask
 morey=<morey>+10
 endif
 if (<cont.findlayer(8).baseid>==06281) //Ring of Archery
 morey=<morey>+5
 endif
 
 if (<morey>==0)&&(<CONT.FISHING>==1150)
 cont.say Мой навык <CONT.FISHING> и <morey>
 IF (rand(32)==1)
 CONT.NEWNPC={ 04228 1 04229 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 IF (rand(64)==1)
 CONT.NEWITEM={ FISHING_FISH 1 LOOT_FISH 1 DECOR_FISH 1 TRASH_FISH 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 timer=-1
 return 1
 endif
 
 elseif (<morey>==5)&&(<CONT.FISHING>==1150)
 cont.say Мой навык <CONT.FISHING> и <morey>
 IF (rand(32)==1)
 CONT.NEWNPC={ 04228 1 04229 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 IF (rand(64)==1)
 CONT.NEWITEM={ FISHING_FISH 1 LOOT_FISH 1 DECOR_FISH 1 TRASH_FISH 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 timer=-1
 return 1
 endif
 
 elseif (<morey>==10)&&(<CONT.FISHING>==1150)
 cont.say Мой навык <CONT.FISHING> и <morey>
 IF (rand(32)==1)
 CONT.NEWNPC={ 04228 1 04229 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 IF (rand(64)==1)
 CONT.NEWITEM={ FISHING_FISH 1 LOOT_FISH 1 DECOR_FISH 1 TRASH_FISH 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 timer=-1
 return 1
 endif
 
 elseif (<morey>==15)&&(<CONT.FISHING>==1150)
 cont.say Мой навык <CONT.FISHING> и <morey>
 IF (rand(32)==1)
 CONT.NEWNPC={ 04228 1 04229 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 IF (rand(64)==1)
 CONT.NEWITEM={ FISHING_FISH 1 LOOT_FISH 1 DECOR_FISH 1 TRASH_FISH 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 endif
 
 elseif (<morey»=20)&&(<CONT.FISHING>==1150)
 cont.say Мой навык <CONT.FISHING> и <morey>
 IF (rand(32)==1)
 CONT.NEWNPC={ 04228 1 04229 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 IF (rand(64)==1)
 CONT.NEWITEM={ FISHING_FISH 1 LOOT_FISH 1 DECOR_FISH 1 TRASH_FISH 1 }
 cont.act.update
 cont.act.bounce
 cont.say Вы выловили <cont.act.name>
 endif
 endif
 ENDIF
 ENDIF
 ENDIF
 
 timer=-1
 RETURN 0
 
 ONTRIGGER=SPELL
 RETURN 1
 
 ontrigger=equip
 if (<attr>&020)
 attr=0
 endif
 
 if (<morez»10)
 morez=10
 endif
 
 if (<morez»0)
 SRC.fishing=<SRC.fishing>+(<morez>0)
 endif
 
 SRC.FISHING=<SRC.FISHING>+150
 
 return 0
 
 ONTRIGGER=UNEQUIP
 if (<morez»0)
 SRC.fishing=<SRC.fishing>+(-<morez>0)
 endif
 
 SRC.FISHING=<SRC.FISHING>+-150
 
 RETURN 0
 
 CATEGORY=Items by Professions
 SUBSECTION=Fisherman
 DESCRIPTION=Fishing Pole
				
(This post was last modified: 07-03-2022 10:18 PM by Banana Split.)
 |  | 
	| 07-03-2022 10:13 PM |  | 
	
	| ![[+]](images/collapse_collapsed.gif)  
 | 
	 
	
	
		
	
	
		
 
 
	 
	
	
	
	
	
	
	
		
		
	
	
	
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)